اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

دکتر اردکانیان٬ مدیر برنامه دهه بین المللی آب درسازمان ملل

به گزارش ایسنا دکتر رضا اردکانیان که در روزهای اخیر به سمت مدیریت برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد و مدیر دفتر این برنامه انتخاب شده است، در این‌باره گفت: چون این برنامه یک میزبان سازمانی می‌خواهد به لحاظ ساختاری تصمیم گرفته‌ شد که دانشگاه سازمان ملل میزبان این برنامه باشد و در واقع رئیس این دانشگاه معاون دبیرکل سازمان ملل و مقام مافوق مدیر این دفتر است.

وی با بیان اینکه مقر دانشگاه در توکیو ژاپن است، افزود: برای دفتر برنامه دهه بین‌المللی آب با توجه به امکاناتی که دولت آلمان به سازمان ملل پیشنهاد کرده، شهر بن انتخاب شده است.

اردکانیان با اشاره به کار اصلی این مرکز که بر آموزش، انتقال دانش و توسعه ظرفیتها در کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که با چالش‌های آب مرتبط‌ند، متمرکز است، درباره مهمترین فعالیت این مرکز خاطرنشان کرد: توسعه ظرفیت‌ها در ارتباط با مسائل آب به معنای اجرای برنامه‌های آموزشی درسطوح مختلف، کاهش آلودگی‌ها و افزایش راندمان آب به ویژه در بخش کشاورزی و به طور کلی ارتقاء سطح دانش عملی در مدیریت استفاده از منابع آب عمده‌ترین وظایف این مرکز است .

خانم بیات هم این خبر را در سایت خبری وزارت نیرو به صورتی ذکر کرده اند که مسئولیت ایجاد هماهنگی بین سازمانهایی نظیر یونسکو، فائو و همه نهادهای وابسته به سازمانهای ملل، و نیز راهبری تلاش جهانی برای کمبود آب برعهده دکتر اردکانیان قرار گرفته است.

روزنامه همشهری در مورد نحوه شکل گیری این برنامه نوشته است: به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، با پیشنهاد تاجیکستان و موافقت سازمان ملل، سال 2003 به عنوان سال جهانی آب و همچنین سال‌های 2005 تا 2015 میلادی به عنوان دهه بین‌المللی آب نامگذاری شده است.

رضا زندی از روزنامه شرق نیز در مورد این انتخاب، مصاحبه ای با دکتر اردکانیان انجام داده است که با جمله «آقای دکتر کراوات را چه کار می کنید؟» شروع می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد