اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

سهم بخش خصوصی در صنعت برق باید از5 به 80 درصد ارتقا یابد

مجموع تولید برق کشور 40 هزار مگاوات است که هم اکنون حدود 50 درصد از آن هدر می‌رود و این در حالی است که ظرف 10 سال آینده باید 60 هزار مگاوات برق را با 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تولید کنیم.
به گزارش خبرنگار انرژی ایسنا، کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس، در دومین نشست مدیران ارشد صنعت برق ایران با بیان این مطلب افزود: هم اکنون 50 میلیارد دلار واردات داریم و سهم صادرات فقط 15 میلیارد دلار است که نیمی‌ از این مقدار نیز به نفت مربوط می‌شود و باید سعی کنیم با رفع موانع رقم صادرات را به 50 میلیارد دلار برسانیم.
وی از سهم پنج درصدی بخش خصوصی در صنعت 100 ساله برق خبر داد و گفت: اگر ناهماهنگی‌های درون ساختار دولت در بخش‌های گاز و برق و همچنین ناهماهنگی‌های میان دولت و مردم حل شود، می‌توانیم این سهم را طبق اصل 44 قانون اساسی تا 10 سال آینده به 80 درصد برسانیم.
دانشیار، صادرات برق به جای انرژی اولیه (سوخت) را مفید دانست و تصریح کرد: این کار باعث افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در داخل می‌شود.
در این مراسم شاهی عربلو - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ـ نیز در سخنانی گفت: چنانچه دولت مانع صادرات نباشد، کمک بزرگی برای صادرات است.
او تاکید کرد: نمایندگان مجلس برای پیشرفت بخش خصوصی سعی می‌کنند مشکلات صادراتی را حل کنند و البته برای تسریع در این کار تشکل‌ها باید بیشتر کار‌های خود را در امر صادرات به سمت مجلس سوق دهند تا چنانچه از نظر قوانین مشکلاتی وجود دارد آن‌ها را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی‌در محدودیت دولت به انجام وظایف حاکمیتی و اختصاص امور تصدی‌گری به بخش خصوصی تلاش می‌کند.

زمان درج خبر :   30 مهر 1385 / 14:31
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد