اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

وزیرنیرو: انشعابات غیرمجاز کاربهسازی شبکه‌های برق مشکل کرده‌است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ وزیر نیرو انشعاب‌های غیرمجاز دراستان خوزستان را معضلی اجتماعی خواند که کار بهسازی و تقویت شبکه برق را با مشکل مواجه کرده است.

"پرویز فتاح" روز پنجشنبه در اهواز گفت: شبکه برق خوزستان دارای حدود یک میلیون مشترک است که بیش از ‪ ۲۵‬درصد مشترکان از برق غیر مجاز استفاده می کنند.

وی، افزایش تولید برق را در سالجاری برای اولین بار در کشوربیش از مصرف عنوان کرد و افزود: رشد تولید برق در کشور امسال از هشت درصد به‪ ۱۰‬درصد رسید که موفقیت بزرگی برای دولت محسوب می‌شود.

فتاح، رشد مصرف برق در خوزستان را نسبت به کشور بالا دانست و اظهارداشت:
رشد مصرف انرژی برق دراین استان در ‪ ۹‬ماهه گذشته ‪ ۱۴/۵‬درصد بوده در حالی که میزان مصرف متوسط در شبکه سراسری حدود ‪ ۹‬درصد است.

وزیر نیرو همچنین پیک بار خوزستان را بیشتر از متوسط کشوری عنوان کرد و گفت: پیک بار در شبکه کشور در سال ‪ ۸۵‬حدود ‪ ۶‬درصد است که این نرخ در شبکه برق خوزستان ‪ ۱۰/۵‬می‌باشد و این امر نشان‌دهنده آن است که درخوزستان پیک و مصرف برق نسبت به متوسط کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به اعتبارات محدود وزارت نیرو افزود: صنعت برق از درآمدی حاصل نسبت به بهسازی شبکه و ساخت پست‌ها اقدام می‌کند که امید است مردم با مصرف بهینه برق و استفاده ازانشعاب‌های مجازمسوولان را در دستیابی به اهداف دولت یاری دهند.

فتاح خاطر نشان کرد: نرخ فروش برق در کشوربه ازای هرکیلو وات ‪ ۱۵۴‬ریال است که این نرخ در خوزستان ‪ ۱۳۵‬ریال می‌باشد.

سفر وزیر نیرو به خوزستان در راستای بیست و چهارمین سفراستانی هیات دولت صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد