اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

یک تیر و سه نشان: تولید برق٬ کاهش آلودگی هوا و آب

متخصصان یک کالج انگلیسی موفق شدند از فضولات و کود گاوهای شیرده، متان تهیه کرده و از این متان، برق مورد نیاز برای انجام کارهای مزرعه را تامین کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، گاوهای شیرده به مدت هشت ماه از سال در کالج کشاورزی والفورد و نورت ثروپ شایر نگهداری شدند و پهن و فضولات آنها جمع آوری شده و در درون یک دستگاه هضم کننده پمپاژ شد.
سپس در این دستگاه این فضولات به متان تبدیل شدند و این متان برای به کار انداختن یک ژنراتور مورد استفاده قرار گرفت. با این کار انرژی کافی برای انجام تمام کارهای یک مزرعه تولید و تامین می‌شود.
آدریان جونیت، مدیر بخش کشاورزی کالج در این زمینه اظهار داشت: فضولات این گاوها به طور کامل به دستگاه هضم‌کننده منتقل می‌شود. وی افزود: از پهن این حیوان هم می‌توانیم به عنوان کود و هم به عنوان منبع تولید متان استفاده کنیم.
به گفته این کارشناسان، با استفاده از این متان نه تنها می‌توان جریان برق تولید کرد بلکه از سوی دیگر این تبدیل باعث می‌شود که میزان گاز متان موجود در هوا که حدود هفتاد درصد از تصاعدات گازهای گلخانه‌یی را در انگلیس موجب می‌شود و منبع تولید آن گاوهای شیرده هستند، کاهش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر 2/2 میلیون گاو شیرده در انگلیس نگهداری می‌شود که این گاوها به همراه گوسفندها یک چهارم از تصاعدات گاز متان را در این کشور موجب می‌شوند؛ به علاوه این فضولات در صورتی که به آب‌ها برسند می‌توانند موجب آلودگی آب‌ها نیز بشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد