اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

سرمایه گذاری کشورهای خاورمیانه در بخش آب

کشورهای منطقه خاورمیانه که در خطر مواجهه با کمبود آب قرار دارند، طی 9 تا 10 سال آینده 117 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری خواهند کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری خلیج تایمز؛ نتایج بررسی های صورت گرفته به وسیله تحلیل گران اقتصادی این منطقه نشان می دهد با توجه به رشد اقتصادی و رشد جمعیت این منطقه، دولتها درمنطقه خاورمیانه باید سرمایه گذاری در زمینه تامین آب آشامیدنی را در طی سال های 2015-2005 ، 59 درصد افزایش دهند و به 117 میلیارد دلار برسانند.
بنابراین گزارش: عربستان سعودی به عنوان بزرگترین بازار آب آشامیدنی منطقه، 28 میلیارد دلار از این سرمایه گذاری را خواهد داشت که از این رقم 6 میلیارد دلار صرف ساخت کارخانه های نمک زدایی جدید خواهد شد.
امارات، مصر ، ایران، عراق و سایر کشورهای این منطقه نیز باید سرمایه گذاری های وسیعی دربخش آب صورت دهند تا علاوه بر پاسخگویی به نیازها با مشکلات اجتماعی و اقتصادی احتمالی مقابله کنند.
پیش از این سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده بود که یک سوم جمعیت جهان در خطر کمبود آب قرار دارند که برخی مناطق آمریکا، شرق و جنوب آفریقا و بخش گسترده ای از آسیا از جمله مناطق بیابانی خاورمیانه جزو آن هستند.
بنابراین گزارش تا سال 2025 حدود 48 کشور جهان با دارا بودن 32 درصد از جمعیت جهان دچار کمبود آب خواهند شد، در حالی که در سال 1999 فقط هشت درصد جمعیت جهان این مشکل را داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد