اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

ساخت دستگاه سنجش عمق ومیزان سرعت آب

به گزارش واحدمرکزی خبر٬ مبتکر شیرازی دستگاه نمایش محل عمق و سنجش میزان سرعت دبی و عمق آب را طراحی کرد .
کریم طالبان پور سازنده این دستگاه‌درباره اختراع خود گفت: این دستگاه قابلیت نمایش محل اب وسنجش میزان سرعت اب را در معابر, رودخانه و سطوح خیابانها دارد.

وی افزود: این دستگاه شامل سه لامپ هشدار دهنده و یک شاخص‌مجهز به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است که با برخورد اب به‌شاخص در ارتفاعهای مختلف لامپهای هشدار دهنده روشن میشود.

این مبتکر شیرازی افزود :این دستگاه در سه شیوه چراغ هشداردهنده‌, طراحی بدون چراغ و طراحی بوسیله بوردها و سامانه‌های رایانه‌ای قابل تنظیم است.

وی اطلاع از خطر ابگرفتگی معابر و زیرگذرها بوسیله روشن شدن چراغهای هشدار دهنده کمک به تصمیم گیری بهتر برای مخاطبان و رانندگان در عبور از معابر و قابلیت نصب در استخرها و ساحل دریاها برای محاسبه میزان اب را از دیگر ویژگیهای این دستگاه بیان کرد.

طالبان پور از دیگر قابلیتهای این دستگاه را امکان استفاده در مخازن بزرگ حمل مایعات که قابلیت عبور جریان برق را دارد بیان‌کرد و گفت :با بهره‌گیری‌از این دستگاه عمق و سطح درون مخازن مشخص می‌شود.

این مبتکر شیرازی هزینه به تولید انبوه رساندن این دستگاه را حدود سه میلیون ریال به ازای هر دستگاه اعلام کرد و گفت تاکنون هیچ گونه حمایت بومی از این اختراع نشده است.

کریم طالبان پور این دستگاه را در مدت 18 ماه با بیش از ده‌میلیون ریال ساخته است.

این دستگاه با شماره 32935 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی‌ایران به ثبت رسیده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد