اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

نیروی ضربتUNICEF برای ارایه آب سالم به کودکان جهان واردعمل میشود

عکس: UNICEFنیروی ضربت جهانی UNICEF با هدف ارائه آب سالم و بهداشتی به تمام کودکان جهان وارد عمل می‌شود. هدف از اجرای این برنامه جهانی این است که تمام کودکان در سراسر جهان به آب سالم و بهداشتی دسترسی پیدا کنند.
بر اساس آمار UNICEF بیش از ۴۰۰ میلیون کودک در جهان بدون امکان دسترسی به منابع آب شرب سالم زندگی می‌کنند.
شرکت‌کنندگان در اولین نشست کاری این گروه ضربت جهانی شامل مقامات دولتی از کشورهای مالدیو، چین، انگلیس، اوگاندا، ویتنام، ایالات متحده، ژاپن و نیز نمایندگانی از بخش‌های خصوصی، سازمان‌های غیردولتی و آژانس‌های سازمان ملل بوده‌اند.

در همین رابطه هیات‌های نمایندگی جوانان از کشورهای هند و نیجریه در مقر UNICEF برای کمک به آغاز این برنامه جهانی حضور پیدا کردند. این نیروی ضربت متشکل از متخصصان در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی و نیز هیات‌های نمایندگی جوانان است.

طبق گزارش UNICEF آب ناسالم و غیر بهداشتی و فقدان تجهیزات بهداشتی پایه و ابتدایی سالانه موجب مرگ بیش از ۵/۱ میلیون کودک زیر ۵ سال در اثر ابتلاء به بیماری اسهال می‌شود.
همچنین صدها میلیون کودک دیگر نیز مبتلاء به بیماری‌های ناشی از آب آلوده می‌شوند که توانایی‌های آنها را به ویژه در امر یادگیری تضعیف می‌کند.

در حال حاضر هنوز حدود ۴۵۰ میلیون کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال به منابع آب تصفیه شده دسترسی ندارند و بیش از ۹۸۰ میلیون کودک از بهداشت مطلوب محرومند.

در این گزارش آمده است که دستیابی به یکی از اهداف توسعه هزاره (شامل کاهش ۵۰ درصدی افرادی که از آب سالم و بهداشتی قابل شرب و بهداشت مطلوب محروم هستند تا سال ۲۰۱۵) به فراهم آوردن دسترسی بهتر به آب سالم برای کودکان بستگی دارد.

برای کمک به دولت‌ها در جهت نیل به این هدف، یونیسف بر روی نواحی روستایی که اکثریت مردم این مناطق به نیازهای ضروری زندگی دسترسی ندارند، متمرکز شده است.

منبع: ایسنا

نقل از اخبار سازمانهای غیردولتی ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جواد سمیعی شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:01 ب.ظ http://abangah.net

با عرض سلام و ارادت
اینجانب مدیر سایت دانشجویی مهندسی آب آبانگاه می باشم (که آدرس اون رو در بالا نوشتم ).از وبلاگتون استفاده کردم . خوشحال می شم که بتونیم با هم همکاری کنیم و از تجربیات شما استفاده کنیم.
در صورت تمایل ما رو لینک بدین تا برای دیگران هم قابل استفاده باشه.
خوشحال می شیم که از سایت ما دیدن کنین و نظرتون رو بگین لازم به ذکر است که سایت ما با نظارت اساتید دانشگاه فردوسی در حال تکمیل است و طی روز های آینده با امکانات بیشتری در خدمت صنعت آب کشور خواهیم بود.
ضمنا هیچ راهی برای تماس با شما در وبلاگ نیافتم فلذا این جا براتون پیغام گذاشتم می بخشین

با سلام و آرزوی توفیق
خوشحال می شوم که سایت شما را به دوستان معرفی کنم. لینک آن را در قسمت پیوندها اضافه کردم. امیدوارم اخبار شما در زمینه مهندسی آب آنقدر جامع باشد که دوستان برای هر اطلاعی در این زمینه به سایت شما مراجعه کنند. از همایشها و سمینارها٬‌ به ما هم اطلاع بدهید تا چنانچه آنها را از قلم انداخته ایم٬ در تاریخ های معین اضافه کنیم.
ضمنا پیشنهاد مصاحبه را در آدرس زیر بخوانید تا در صورت موافقت احتمالی شما٬ از این طریق هم دوستان و همکاران با شما آشنا شوند.
http://elernews.blogsky.com/?PostID=374

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد