اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

سفرای ‪ ۲۷‬کشور جهان از سدهای کارون ‪ ۳‬و ‪ ۴‬بازدید کردند

سفرا، کارداران و مقامهای سفارتخانه‌های ‪ ۲۷‬کشور جهان ضمن بازدید از سد و نیروگاه کارون ‪ ۳‬و مراحل ساخت سد کارون ‪ ۴‬با دستاوردهای صنعت سدسازی جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در این بازدید که در روزهای ششم و هفتم اسفند ماه امسال برگزار شد، مقام های عالیرتبه سفارتخانه‌های آلمان، اتریش، مجارستان، بلغارستان، ژاپن، کوبا، مصر، تونس، یمن، ساحل عاج، ترکیه، کرواسی، هند، اندونزی، روسیه، ارمنستان، قطر، الجزایر، لیبی، امارات، افغانستان و کره‌جنوبی حضور داشتند.

براساس این گزارش، هدف از این سفر معرفی دستاوردها و توانمندیهای صنعت سدسازی و مهندسان ایرانی در صنعت سدسازی و نیروگاههای آبی و همچنین ظرفیت های سرمایه‌گذاری در صنعت آب و انرژی در ایران بود.

"عباس علی آبادی" مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مشاور عالی وزیر نیرو در جریان این بازدید با تشریح ظرفیتهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت آب و برق آمادگی ایران را برای صدور خدمات فنی و مهندسی به تمام کشورهای جهان اعلام کرد.

وی در این مراسم گفت: باتوجه به اینکه ایران کشوری درحال توسعه است سعی دارد از تمام ظرفیتهای تولید انرژی به خصوص انرژی پاک برقابی بهره‌گیری کند.

براساس این گزارش، سد کارون ‪ ۳‬با ‪ ۲۰۵‬متر ارتفاع بلندترین سد کشور است که بر روی رودخانه کارون و در ‪ ۲۸‬کیلومتری شهرستان ایذه در استان خوزستان ساخته شده است. این سد با ظرفیت مخزن ‪ ۳/۱‬میلیارمترمکعب هم اکنون بزرگ- ترین نیروگاه کشور را نیز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد