اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

اخبار فناوری صنعت آب و برق

تازه ترین خبرها درباره پیشرفت های علمی - فنی٬ پژوهش ها٬همایش ها و ... انرژی و صنعت آب و برق

احمدیان: ایران و ژاپن برای ارتقای مدیریت انرژی همکاری کردند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تفاهمنامه مشترک دولتهای ایران و ژاپن برای ارتقای مدیریت انرژی و احداث مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی از اقدامات بنیادی در این بخش، محسوب می‌شود.

پروژه ارتقای مدیریت انرژی در مدت چهار سال از ماه‌مارس ‪ ۲۰۰۳‬میلادی بامشارکت کارشناسان ژاپنی و همکاران ایرانی انها در دفتر بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی در تبریز به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،دکتر "محمد احمدیان" روز سه‌شنبه‌درمراسم اختتامیه پروژه احداث مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی افزود: تفاهمنامه مذکور علاوه بر ارتقای دانش مدیران انرژی از طریق آموزشهای کاربردی دربخشهای مختلف صنعتی ، زمینه‌های گسترش فعالیتهای مدیریت انرژی در بخش صنعت کشور رافراهم ساخته است .

به گفته وی ، راه‌اندازی مرکز مذکور باتوجه به توانایی صرفه‌جویی انرژی در صنایع ، تحقق بهینه‌سازی در مصرف انرژی را در کشور میسر می‌سازد و این مرکز تلاش خواهد کرد تا چشم‌انداز مناسبی در زمینه مصرف مفیدتر انرژی فراهم کند.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو افزود: تصمیم‌گیران ارشد کشور مصمم هستند تابا سیاست‌گذاریهای مناسب و اتخاذ رویکردهای اساسی در شیوه‌های مصرف انرژی بازنگری شود.

احمدیان اضافه کرد: محدودیت منابع فسیلی، افزایش جمعیت و تقاضای انرژی ، آثار زیانبار زیست محیطی سوختهای فسیلی ومحدودیت منابع مالی برای توسعه ظرفیتهای تولید از مهمترین محرکهای توسعه مدیریت انرژی است .

وی بسیج کلیه دست اندرکاران کشور با همه امکانات ممکن در جهت عرضه و مصرف انرژی به صورت عام و برق بشکل خاص را به عنوان یکی از سیاستهای اصلی معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد .

احمدیان گفت: صنعت برق کشوراز مهمترین مصرف‌کنندگان گاز طبیعی و سایر فرآورده‌های فسیلی در کشور است و هرگونه بهبود بازده تبدیل انرژی در این بخش می‌تواند علاوه‌بر صرفه جویی در هزینه‌های اقتصادی ، منابع انرژی قابل توجهی را برای توسعه سایر بخشهای اقتصادی کشور فراهم سازد.

در عین حال بهبود بازده تبدیل انرژی موجب افزایش ظرفیت صادرات انرژی به سایر کشورها از جمله خاوردور و بویژه ژاپن را فراهم می‌سازد.

وی پرداختن به امر بهینه‌سازی مصرف انرژی بخصوص از نوع الکتریکی آن را از دیگر برنامه‌های اصلی معاونت مذکور بیان کرد و گفت:این اقدام موجب کاهش نیاز به نصب ظرفیتهای جدید تولید ، انتقال و توزیع برق و کاهش نیاز به سرمایه گذاریهای اقتصادی در این بخش خواهد شد.

احمدیان افزود: هریک واحد صرفه‌جویی انرژی الکتریکی در بعد تقاضا دو تا سه واحد صرفه‌جویی در مصرف حاملهای انرژی را به دنبال دارد که خودبر اهمیت این اقدامات می‌افزاید .

وی بهینه‌سازی انرژی در ابعاد عرضه‌وتقاضا، تدوین استانداردهای انرژی و محیط زیست،استفاده از ابزار تعرفه برای اجرای استانداردهای انرژی ، آموزش -های تخصصی و عمومی،درنظر گرفتن سیاستهای بهینه در برنامه ریزیهای کلان انرژی، شفاف‌سازی روابط بنگاههای تبدیل انرژی برای تشویق اقدامات بهینه سازی انرژی و خصوصی‌سازی اجزای صنعت برق به منظور استفاده از تواناییهای بخش خصوصی برای بهینه‌سازی عرضه انرژی الکتریکی را به عنوان ساختار جدید در این معاونت ، معرفی کرد .

در این مراسم " هیده آکی دومیچی " سفیر ژاپن در تهران نیز حضور داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد